"Takže pokud chcete být jako zprostředkovatel extra féroví a chcete pouštět k věřitelům jen ty "extra férové" žadatele, pustíte reálně nějaké 1-3% z celkového počtu žadatelů, jenže to potom znamená, že při započítání konverze reklamy na jednoho člověka platíte např. 15 000 Kč, protože klíčová slova typu "Půjčka" jsou opravdu drahá - 50 Kč a výše (klidně i 350 Kč), což není průměrně ani výdělek na jedné takové půjčce. "
Jako člověku z marketingu mi toto prostě nedá. Pokud se začínající P2P tržiště bez pořádného kapitálu snaží předbíhat na PPC reklamě na slova jako "půjčka", i když vidí, že mu to nepokryje ani náklady na konverzi, tak má tu reklamní prezentaci postavenou špatně.
Kdyby si ten, kdo tu reklamní prezentaci dělal dal tu práci, tak využije řadu levnějších klíčových slov, remarketing a pak zejména marketingové aktivity mimo hlavní proud. A nesnažil by se hrubou silou (penězi) přeplácet přímé poskytovatele půjček, kteří z toho mají mnohem víc a tím pádem právě díky nim jsou slova jako "půjčka" tak drahá.
P2P tržiště jsou alternativa ke klasickému půjčování. Jako argument používají to, že půjčují levněji, protože jsou pružnější, neplatí rozsáhlou byrokracii... A proto i jejich marketing musí být chytrý a levnější. Je hloupost zakládat si na tom, že nemají rozsáhlou byrokracii a jsou pružní a pak si postavit reklamu na tom, že se přetlačují s poskytovateli půjček na hlavní klíčová slova bez ohledu na to, jak nepružné a drahé to je.
Ten pán z Loanisu má pravdu v tom, že lidí hledajících půjčku, kteří jsou v zoufalé situaci je hodně. Jenže pak logicky se nevyplatí za tyto lidi platit hromady peněz. Pokud je někdo v zoufalé situaci a zkouší vše, tak na to vynakládá sám čas a energii. Je zbytečné podbízet se mu na slovech za 50 - 350 Kč za klik. Když už, tak s těmito cenami mělo smysl cílit na pečlivě vyprofilované skupiny bonitnějších zájemců, které do toho hlavního proudu zoufalých hledačů půjček nespadají. I v té PPC reklamě kolem půjček jde postavit kampaň, kde jeden klik na relevantní slova, od lidí, kteří mají skutečně zájem, vyjde kolem 10 - 15 Kč. A pokud by šlo vyloženě o cenu za proklik, tak se dá dostat i níž. Navíc návštěvnost z PPC reklamy patří zrovna k těm nejdražším (byť nejsnáze dostupným) typům návštěvnosti. Takže argumentovat zrovna tímto mi zavání celkově špatně postaveným marketingem.
Jinak stačí se podívat, s jakými tématy Google spojuje Loanis. Hned na prvním místě je "půjčka pro problémové lidi". Takže to, jakou míru žadatelů museli odfiltrovávat, si do jisté míry mohli řídit i sami, právě tím, jak se prezentovali, na co inzerovali... A nemusí se to vztahovat na všechny P2P aukce obecně.